Takže loďka o víkendu dorazila bezpečně do Prahy
přidávám pár zážitků z převozu abyste o ně nezůstali ochuzeni...
Pátek
protože loďky co mám, přibývaly postupně a k nim taky lodní přívěsy "z druhé ruky" v různém stupni kvality, délky a použitelnosti (resp. spíše nepoužitelnosti), tak už před časem jsem si řekl, že udělám pořádnou univerzální "kozu" (jak na čluny, tak na kýlovou plachetnici) k nákladnímu přívěsu "plaťáku" s velkou tonáží co používám ve firmě, ať jsou ty převozy jednou provždy vyřešené
No a protože jsem to pořád odkládal, jen sem tam něco udělal, tak finalizace a dodělávky kozy připadly na pátek jako poslední možný den před převozem z německa. Podle výpočtu statiky konstrukce by to mělo unést pohodlně přes 3 tuny
no uvidíme, Petterson má podle informace od prodávajícího cca 2 tuny, tak snad bude dostatečná rezerva na rázová zatížení při převozu.
každopádně jsme s kolegou skončili celodenní dodělávky až v devět večer "vorvaný jak koně" + známý co měl jet se mnou, mi k večeru smskou oznámil, že nemůže. Bezva výchozí situace na to, že jsem měl v plánu v jednu ráno vyjíždět, abych na těch cca 750 km do Leverkusenu měl dost času, když jeřáb tam byl objednaný na desátou ráno. No co, nejlepší je "zkouška ohněm", pojedu sám a nějak to dopadne...
"koza" 2,5 m x 4 m, zatím bez donastrojení o světýlka a odrazky které má německá dálniční kobra 11 tak ráda + snad je ta základovka nebude moc dráždit, až mě zastaví
Sobota
bezva, vyjíždím v pět ráno, namísto původně plánované jedné hod., píšu ranní e-mail prodávajícímu ať přeobjedná jeřáb a ke všemu prvních 300 km hustý déšť se sněhem... Ale vlek drží, koza taky, cestovní rychlost pohodlných 110 km/h
leverkusen nakládka cca 4 hodiny, boční výškově stavitelné držáky na koze, byť je lze ustavit na vícero různých stranových pozic jsou vzadu příliš daleko od sebe, ještě že pán je truhlář a nakládáme u něj v dílenském areálu - vezme čtvrtku, vystřihne si šablonku na "díru" mezi gumovou dosedací plochou držáku a profilovanou obšívkou boku lodi no a za deset minut vyrobí ze dvou trámků báječný mezikusy, který tam padnou jak ulitý
ukázalo se, že k loďce je kromě motoru spousta dalších věcí z interieru, včetně konstrukce bimini a původního nerez žebříku, korba auta je narvaná k prasknutí a pár věcí ještě za jízdy cinká na zadních sedačkách protože jinam už se nevešly (bezva, aspoň neusnu) takže maximální spokojenost!
na prahu zpět vyrážím v šest večer, cestovní rychlost 80-90 km/h, ale budu se muset cestou někde pořádně vyspat jinak to nedám...
loďka je parádní a "trošku" větší než se zpočátku zdála na těch fotkách z ebay, fordík-tahoun je proti ní trochu jako dětská hračka. Nejlíp to vynikne ve srovnání s návěsem kamionu co parkoval na odpočívadle vedle, tak jsem to pro představu vyfotil
po cestě jedna polizei kontrolle - papíry auto/vlek, technická, osvětlení, vzorek pneu, přeměření kozy + debata o schvertransport, vše ok tschüss und gute fahrt!
v praze nakonec v neděli ve čtyři odpol. (díky přestávce na spaní), ufff
o víkendu se chystám loď pořádně prolézt a nafotit více fotek