P-Boot P710 jolový křižník 1960

Kategorie: Projekty
Zveřejněno 3. 2. 2012 21:59
Napsal EMPI
Zobrazeno: 9156

P1010494

 


S A I L  1960

 

 

 

 


 

 Tuto nádhernou mahagonovou loď jsem objevil na e-bay (6/2011) prakticky na mé narozeniny které slavím rovněž v červnu. Je to fabrický kousek z Berlínské továrny WEB YACHTWERFT BERLIN - Friedrichshagen s typovým označením P710.

Už z fotografií bylo patrné, že je ve dně díra, že paluba je vcelku zdravá ale brusce neujde. Loď byla bez plachet a perseningu.

Do měsíce jsem obojí dokoupil u stejných lidí... no rozporcovali plachetnici dokonale, halt obchod je obchod.

P1010490

P1010494

P1010505

P1010515

P1010516

P1010511

P1010506

P1010524

 Tak jsem s otcem a jeho silným Mercedesem jeli do Berlína, k dnes již mě známým prodejcům lodí Martinovi s Iris...

 

Míry křižníku váha okolo 500kg, délka 6,5m , šířka 2m. Oplachtění 15m2.

Stěžeň byl posunut "z předokení" o cca 20cm skrz střechu k zádi. Ráhno i stěžeň je pravděpodobně z duralu. Zda se na loď vrátí původní dřevěný ukáže čas.

DSCF2198 

Paluba je již přebroušena a natřena pružným bezbarvým lakem. V jakém stavu jsou dokoupené její původní plachty (hlavní a genua) prověřila nutná zkouška.

DSC000962

Odvoz lodě do loděnice, kde bude následovat operace spodní části trupu.

DSC00099

S přáteli a za pomocí jeřábu otáčíme lodě dnem vzhůru a operace spodku začíná...

DSC001012

DSC00102

Špachtle, horký vzduch a několik dní trpělivosti ... a začistit díru ve dně.

DSC00105

Broušení spodku mě stálo tři brusky. Pravda dvě odešli hned po 10ti minutách práce :-(

296738 1909993310214_1253298628_31593537_612517_n

Dno je na dvou místech vyspraveno mahagonovým prkénkem, obroušeno a můžeme laminovat. Zde byla nezbytná příprava lodě, lépe řečeno přesné olepení, aby se zabránilo zbytečnému znečištění pryskyřicí. Nutno podotnkout, že jsem frézkou udělal po obvodu asi 3mm drážku pro lepší začištění vlákna (přechod laminované části na dřevo).

DSC00140

Laminace proběhla ve třech vrstvách. První byla rohož a na ní jsme nakladli najednou dvě "plátěné" vrstvy. Po vytrvrdutí a lehkém přebroušení dno spolykalo postupně asi 3Kg kytu.

Který se do kola brousil, až byl povrch jako dětská prdelka.

DSC00142

Lakováno polyuretanovou (dvousložkovou) barvou. Z vlastní zkušenosti doporučuji koupit více směsi než si myslíte že potřebujete. S malým množstvím se těžko dělá lesk !

Nic méně jsem polyuretan po dvou dnech opět zlehka obrousil a znovu nalakoval a znovu obrousil a do třetice nalakoval. Teprve pak jsem byl téměř spokojen.

DSC00141

Po nastříkání polyuretanovou barvou jsem musel obrousit boky lodě a zakrýt bílé dno. Znovu kompresor a stříkací pistole a zas tři vrstvy v několika dnech.

309595 1985103507922_1253298628_31654965_350227371_n

Nezbytné vyměření pro sitě červenou linku propojující dřevo s olaminovaným dnem. Tady je štetec nezbytným pomocníkem. Červená byrva je rovněž z polyuretanu.

DSC00176

Spodek lodě je po "dvou měsících" hotov, konečně :-)

JK persenik zima

Na otočení nás bylo mnohem víc, přeci jen bez pomoci jeřábu to nebylo jednoduché.

Lodička zazimována a čeká nás interiér.