richard napsal:
Kladky si vyrvou lidi sami napínákem a ne sílou motoru (když to má pákový řízení tak to udržíš v jedný ruce) a na řízení stačí 3,15 nerezový lanko.
Chlapče zamysli se je to tvůj boj

Zamyslim a rad.
Ještě technicka, abych osvetlil duvody. Pocital jsem, co se stane když se clovek neceho lekne a veme za volant. Prisoudim tomu impulzu 50N na obvodu volantu (a to jsem hodne při zemi, muze to byt i 3x tolik), jak jde motor zlehka nebudu resit, motor ma dost velkou setrvacnost, takze při trhnuti volantem proste odpor klade.
Neznam presny rozmery, ale řekl bych ze navijeci bubinek bude 1/4 prumeru vence volantu. To mame 200N tahu na lanku, bez predpeti.
Jenze: Hned první kladka na bortu je vic nez 90°. Hodi se to pro zjednoduseni - radialni sila na kladce se blizi 1.5 nasobku sily na lanku.
To mame ekvivalent 30kg zateze v jednom bode. Muze to bejt konstrukce vyzkousena 1000x, taky je 1000x vyrvana. Nelibi se mi takova konstrukce.