Loď byla vyrobena ve Štětíně v loděnici Vulkán v roce 1871. Jezdila na Berlínských jezerech jako Alsen. V roce 1912 Pražská paroplavební jí koupila, protože byla nejmenší, skončila v 30. letech jako přívoz mezi Císařskou loukou a Podolím, jmenovala se Vlasta. Po druhé sv. válce dosloužila, vrak byl zachráněn nadšenci a přestavěn na motorovou pionýrskou loď Jiskra. Po nehodě byla odprodána do soukromých rukou a postupně chátrala až zbylo torzo trupu. Momentálně je trup zrenovovaný, vyměněná neoriginální příď za novou příď podobnou té původní. Rezatá obšívka byla částečně ztrhána a nahrazena novou. Celé těleso je nýtováno a oprava proběhla rovněž nýtováním.
Dříve nýtoval táta s dědou, nyní nýtuji já s tátou. Jeřábování na snímku je moje práce, obsluhuji náš jeřáb už od deseti let a táta dělá vazače. Trup jsme opravovali obrácený dnem vzhůru (dělalo se to lépe) a před pískováním a šopováním jsme ho otočili a dál už pracujeme jak je na lodi zvykem. Nyní mámě nástavbu kotelny nahrubo hotovou a vyrábíme řízení. Do budoucna musíme namontovat oba parní stroje a kotel. Dále nad celou Vlastou vyrobit stříšky a milion dalších drobností. Naším snem by bylo dostat loď do stavu podobném jako je na fotografiích z 20. let. Táta s tím zápasí už 15 let, snad to do důchodu stihne.
Málem jsem zapomněl napsat že parník je 15,5 metrů dlouhý, 2,7 m široký, ponor by měl být asi 0,5 m. Je to dvoušroubák s výkonem asi 30 koní a z roku 1871 jsou jen žebra a vrtulové kozlíky, ostatní už je povyměňováno možná několikrát.