Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: P-boot

P-boot 6 roků 6 měsíců #6959

  • rxd
  • Avatar uživatele rxd
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 239
  • Obdržená poděkování 52
  • Karma: 2
Letos jsem si uvedomil ze jsem ve veku kdy potrebuju vice jezdit a mene stavit.
I kdyz bych rad postavil lod na zelene louce s malym deckem a pracovnim
vytizenim to neni realne. Protoze je podzim vhodny cas na nakup lode, udelal
jsem sve obvykle emotivni rozhodnuti a rozhodl se koupit lod.

Volba byla idealne dreveny Jollenkreuzer 15er (p-boot). Velikostne je tak
akorat, je dostatecne velky pro moji malou rodinu a dostatecne maly na pohodlne
tahani za autem. Nejakou dobu sem sledoval inzeraty a nechal si ujit par
zajimavych nabidek (napriklad lehce pozkozenou za 600E).

Stanovil jsem si limit 4000E, coz neni malo ani moc ale na druhou stranu je to tak
castka kolem ktere se daji sehnat s usmlouvanim drevenky v dobrem stavu (schopne vyplout).
Kdyz jsem objevil krasnou lod za 2500E vubec jsem to neresil a sel do ni.



Takze co jsem to vlastne privezl? Je to P-Boot rocnik 1952, registracni cislo
P150. Zadnej vrak, ale lod co byla na vode a projel jsem se s ni. Predchozi
majitel se o ni staral s takovou peci, ze nechapu ze to prodal za tuhle cenu
(teda mel dve takze chapu ze na druhou uz mu ted nezbejval moc cas).
Lod ma 5 plachet, 3 geny podle velikosti a 2 hlavasky (jedna historicka
regatova). Persenik a motor (2takt 5hp Mariner). Zadny olaminovani spodku a
podobne prasarny na ktere casto clovek narazi (pseudo zachrana hnijici
lodi). Takze opravdu bych rekl maximalne mozne zachovany puvodni charakter
lodi. Prosel jsem vsechny planky a nezda se ze by byly nejake ve spatnem stavu
(na jare me ceka antifouling takze se uvidi).

Nyni me cekaji drobne opravy a klasicka udrzba, neco co se da behem zimy
stihnout.

A uz je doma:


Dalsi fotky jsou zde:

P-boot
Poslední úprava: 6 roků 6 měsíců od rxd.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: jhepik, kazu

P-boot 6 roků 6 měsíců #6960

  • maxik1958
  • Avatar uživatele maxik1958
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Příspěvky: 3130
  • Obdržená poděkování 429
  • Karma: 24
Myslím, žes koupil moc dobře, loď je nádherná... :cheer:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

P-boot 6 roků 6 měsíců #6963

  • pavlii
  • Avatar uživatele pavlii
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 226
  • Obdržená poděkování 27
  • Karma: 0
Naprostá paráda!!! Když by se naskytla příležitost, rád bych okouknul (navíc jsme se neviděli...jak dlouho - 3 roky?) 8)

P.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

P-boot 6 roků 6 měsíců #6964

  • rxd
  • Avatar uživatele rxd
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 239
  • Obdržená poděkování 52
  • Karma: 2
Hele v pohode urcite doraz kdyz budes chtit. Lod uz sedi na pneumatikach a letos bude v zime tady v Praze abych sem tam na ni neco udelal. Pristi rok snad uz ji zazimuju na Orliku. Do ty doby jeste poresit vozejk, nebo aspon manipulak.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

P-boot 6 roků 5 měsíců #7016

  • rxd
  • Avatar uživatele rxd
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 239
  • Obdržená poděkování 52
  • Karma: 2
Tak jsem zacal s drobnymi dily, na kterych muzu pracovat pres zimu v dilne. Lod je celkem rozkladaci, takze by nemel byt problem udelat takhle prevaznou cast interieru a kopkitu.





Po zime pak sem tam nejake opravy na trupu, vydehtovat podpalubi a novy antifouling. Pak uz hura na vodu.

Pak jeste zvazuju co s ruznym kovovym prislusenstvim. Ocistit a galvanizovat?



Uz jsem napriklad ocistil tohle, ale sou mista kam se nedostanu a stale tam sou kousky staryho narusenyho zinkovani. Tak nevim jak moc to pak bude vadit. Nejradsi bych to pak nechal pokovit silnejsi vrstvou medi (at to pak chyta patinu).

Poslední úprava: 6 roků 5 měsíců od rxd.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

P-boot 6 roků 5 měsíců #7020

  • maxik1958
  • Avatar uživatele maxik1958
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Příspěvky: 3130
  • Obdržená poděkování 429
  • Karma: 24
Měď bych nedoporučil, je porézní, mně to slezlo během dvou let, ideální je to nechat namočit do zinku, to to bylo i originál.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.280 sekund
Powered by Kunena fórum