Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi 10 roků 5 měsíců #1459

  • Standa
  • Avatar uživatele Standa
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 233
  • Obdržená poděkování 7
  • Karma: 0
Vážení, dovolím si navrhnout nové téma "Otázky a odpovědi". Je to z těchto důvodů.
1.Ve foru je často diskutováno v jákémsi odborném ale zkratkovitém nářečí a myslím si ,že ne tak zkušení nebo lépe nezkušení účastníci tohoto fóra často nevědí o čem je řeč.
2.Mám za to ,že mnozí by se chtěli na něco zeptat ale mají určité zábrany Vás zkušené tím otravovat.

Rozhodl jsem se jako nováček jít s těmito dotazy na trh. Snad mě za ně neukamenujete.

a) Často vidím v různých nabídkách prodeje lodních motorů údaj o motohodinách provozu. Je tento údaj až tak důležitý,jak lze dokázat pravdivost,jaká je hranice motohodin?

b) Jaké jsou potřeba na mot. člunu případně jaké jsou povinné měříci budíky.

c) V jiném tématu se zde rozproudila diskuze o rychloměru.Jak se měří rychlost lodě, podle čeho ?

No to je zatím pár věcí ve kterých já bych chtěl mít jasno.Pokud někdo odpoví budu velmi rád.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Otázky a odpovědi 10 roků 5 měsíců #1460

  • taag
  • Avatar uživatele taag
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 276
  • Obdržená poděkování 15
  • Karma: 0
A) Údaje o motohodinách jsou poměrně důležité, ale je to asi jako s tachometrem u auta. Výrobci lodních motorů a převodovek předepisují servisní úkony dle počtu motohodin ať už se jedná o výměny olejeů a filtrů přes kontrolu impelleru a pod.
B)přístrojové vybavení je dle určení a velikosti plavidla, např.nafukovací člun s 5hp motorem nemusí mít nic, ale loď na moře už má základní přístrojové vybavení jako kompas, otáčkoměr, ukazatel paliva, hodiny.
C)ukazatele rychlosti se rozlišují na:
1. tlakové-pracující na pricipu pitotovy trubice kdy místo vzduchu je využíván tlak vody
2. mechanickém- které mají snímač samostatné čidlo s vrtulkou.
3.GPS- které používají signál z družic
První dvě varianty mají značné odchylky a další nevýhodou je jejich vysoká citlivost na případné znečištění a lehké poškození při styku s plovoucím nepořádkem.
Nejpřesnější údaje poskytuje GPS rychloměr.
Snad Ti to něčemu bude :whistle:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Otázky a odpovědi 10 roků 5 měsíců #1461

  • Standa
  • Avatar uživatele Standa
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 233
  • Obdržená poděkování 7
  • Karma: 0
Díky taagu.Jako nováčkovi co sbírá třísky zatímco vy už klátíte les je mi to k něčemu.Jelikož se připravuji na vodní dobrodružství zajímá mě spousta věcí. Takže bych si dovolil ještě tento dotaz.

Jaké jsou vhodné akubaterie na lod´?Tuším , že je možné je dobíjet během plavby motorem, ale nevím jestli to umožňuje každý motor.Názor na používání elektrocentrály nebo možnost připojení k elektr. v maríně.Co je tam případně za problém atd.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Otázky a odpovědi 10 roků 5 měsíců #1463

  • Kony
  • Avatar uživatele Kony
  • OFFLINE
  • Zkušený
  • Příspěvky: 139
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 1
tak dle mého názoru (což ovšem nemusí být vůbec pravda), budou asi nejvhodnější trakční akumulátory (snášejí únosné vybití a opětovné nabití ve více cyklech). Dobíjení baterií záleží na motoru, jestli na to někdo myslel při konstruování (závěsných), zpravidla mají cívku (dobíjecí), jestli i regulátor, to netuším, bude určo vědět Taag :)Já mám závěsný Mercury 35hp a můžu dobíjet. S napájením v marinách žádné zkušenosti nemám, ale předpokládám, že na to mají stejné přípojky, jako v kempech na karavany, takže jiná patice a zásuvka, než u nás. Loni jsem si v Ch musel jejich patici koupit, vyfotím, vložím. Pokud jsem zde uvedl něco, co není pravda, tak mě, lajka, prosím opravte :unsure:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Otázky a odpovědi 10 roků 5 měsíců #1464

  • taag
  • Avatar uživatele taag
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 276
  • Obdržená poděkování 15
  • Karma: 0
Tak to budete chlapci muset specifikovat typ lodi a její ele. výbavu.Na elektriku nejsem moc specializovaný, ale v kostce se to dá shrnout jako dva okruhy 12/24V a 230V, přičemž na 230V musí být revize, a to platí i v případě že je loď vybavena plynovým vařičem nebo topením/lednicí.Co se týká baterií tak to nevím jsou snad ty se skelným vláknem, ale cena je hrozná.O dobíjení ze závěsných motorů vím dost málo(já je nemám rád :S ).
A co se týká redukcí tak to je kapitola sama pro sebe, nejlépe Ti poradí tam kde prodávají karavany a je to dle země kam pluješ, v Itálii jsou v každé maríně k zapůjčení a většina charterových lodí je jimi vybavena.
Poslední úprava: 10 roků 5 měsíců od taag.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Otázky a odpovědi 10 roků 5 měsíců #1465

  • Kony
  • Avatar uživatele Kony
  • OFFLINE
  • Zkušený
  • Příspěvky: 139
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 1
teď jsem si oddychl :silly: A s Itálií má Taag pravdu, taky jiná vidlice... Tu jsem měl právě loni v Ch... 230 na člunu nemám, rozvod je povolen jen na max. 24V. Tak Stando nahoď konkrétní typ motoru, třeba se dobereme konce :whistle: Tech. způsobilost plavidel zde: www.pravnipredpisy.cz/predpisy/ZAKONY/1995/223995/Sb_223995_
_.php
Poslední úprava: 10 roků 5 měsíců od Kony.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.152 sekund
Powered by Kunena fórum