Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi 10 roků 5 měsíců #1459

  • Standa
  • Avatar uživatele Standa
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 233
  • Obdržená poděkování 7
  • Karma: 0
Vážení, dovolím si navrhnout nové téma "Otázky a odpovědi". Je to z těchto důvodů.
1.Ve foru je často diskutováno v jákémsi odborném ale zkratkovitém nářečí a myslím si ,že ne tak zkušení nebo lépe nezkušení účastníci tohoto fóra často nevědí o čem je řeč.
2.Mám za to ,že mnozí by se chtěli na něco zeptat ale mají určité zábrany Vás zkušené tím otravovat.

Rozhodl jsem se jako nováček jít s těmito dotazy na trh. Snad mě za ně neukamenujete.

a) Často vidím v různých nabídkách prodeje lodních motorů údaj o motohodinách provozu. Je tento údaj až tak důležitý,jak lze dokázat pravdivost,jaká je hranice motohodin?

b) Jaké jsou potřeba na mot. člunu případně jaké jsou povinné měříci budíky.

c) V jiném tématu se zde rozproudila diskuze o rychloměru.Jak se měří rychlost lodě, podle čeho ?

No to je zatím pár věcí ve kterých já bych chtěl mít jasno.Pokud někdo odpoví budu velmi rád.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Otázky a odpovědi 10 roků 5 měsíců #1460

  • taag
  • Avatar uživatele taag
  • OFFLINE
  • Profík
  • Příspěvky: 276
  • Obdržená poděkování 15
  • Karma: 0
A) Údaje o motohodinách jsou poměrně důležité, ale je to asi jako s tachometrem u auta. Výrobci lodních motorů a převodovek předepisují servisní úkony dle počtu motohodin ať už se jedná o výměny olejeů a filtrů přes kontrolu impelleru a pod.
B)přístrojové vybavení je dle určení a velikosti plavidla, např.nafukovací člun s 5hp motorem nemusí mít nic, ale loď na moře už má základní přístrojové vybavení jako kompas, otáčkoměr, ukazatel paliva, hodiny.
C)ukazatele rychlosti se rozlišují na:
1. tlakové-pracující na pricipu pitotovy trubice kdy místo vzduchu je využíván tlak vody
2. mechanickém- které mají snímač samostatné čidlo s vrtulkou.