A) Údaje o motohodinách jsou poměrně důležité, ale je to asi jako s tachometrem u auta. Výrobci lodních motorů a převodovek předepisují servisní úkony dle počtu motohodin ať už se jedná o výměny olejeů a filtrů přes kontrolu impelleru a pod.
B)přístrojové vybavení je dle určení a velikosti plavidla, např.nafukovací člun s 5hp motorem nemusí mít nic, ale loď na moře už má základní přístrojové vybavení jako kompas, otáčkoměr, ukazatel paliva, hodiny.
C)ukazatele rychlosti se rozlišují na:
1. tlakové-pracující na pricipu pitotovy trubice kdy místo vzduchu je využíván tlak vody
2. mechanickém- které mají snímač samostatné čidlo s vrtulkou.
3.GPS- které používají signál z družic
První dvě varianty mají značné odchylky a další nevýhodou je jejich vysoká citlivost na případné znečištění a lehké poškození při styku s plovoucím nepořádkem.
Nejpřesnější údaje poskytuje GPS rychloměr.
Snad Ti to něčemu bude