Tak, právě jsem mluvil s klubovým a krajským komisařem z veteran klubu a on mi zhruba vysvětlil postup schvalování veterána. Jinak má také člun a je nám ochoten kdykoli poradit.
Schvalování je 4 kolové.
1. kolo testování na historickou původnost, provádí klubová komise, minimálně tři komisaři, školení každý rok.
2. kolo krajská komise, kontroluje a schvaluje vyjádření klubové komise, komisaři jsou z jednotlivých klubových komisí.
3. kolo odbor dopravy na magistrátu vydá spz.
4. kolo každý rok se auto kontroluje, aby nedocházelo k nedovoleným úpravám a mají právo odebrat veterán papíry. Kontrola je nutná, protože odpovídají za stav vozidel.
Co se týče klubu, tak podle nového občanského zákoníku né klub, ale spolek. Když vznikaly veteran kluby, tak si samy vytvořily směrnice a pravidla a ty jim ministerstvo dopravy schválilo.
U lodí bude asi nejhorší sehnat dokumentaci. Ale myslím si, že určitě spřízněné spolky ze zahraničí by nám pomohly. A bylo by asi fajn dát dohromady "vytvořit" nějakou knihovnu adres a dostupných materiálů a litratury.
Tady je adresa na web, kde jsou servisní manuály a dokumentace k motorům a převodovkám od roku 18.. až do dnešní doby, historie lodí a výroby. Zatím jsem neměl čas to celé prostudovat využívám hlavně servisní manuály k motorům
boatinfo.no/lib/library.html