No na nemeckou vlajku potrebujes nekoho s bydlistem v DE, pokud vim. Zvlazoval jsem registraci u ADAC ale musel bych mit nekoho dlouhodobe v DE aby tam chodily veci, jinam to neposilaj. Mam kamose v Baden-Württemberg ale nevim jak dlouho tam jeste bude bydlet.
Belgie jde udelat online a poslou to domu, poplatek uradu je teda 150E coz neni malo ale clovek se nemusi s nicim srat. Je potreba fotka z boku, kupni smlouva, odhlaska z predchoziho registru, naskenovana obcanka a vyplnit formular (ve francouzstine nebo holandstine). Vzhledem k tomu ze umim jen Anglicky a Nemecky tak jsem to cely vyplnil pomoci translate.google.com.
Pred tydnem jsem jel 24h regatu na orliku a bavil se pak s typkem co ma lod registrovanou v Polsku a prej to neni problem a jde to online. Papiry pak jsou "dozivotni". Neznam ale detaily. Co jsem nekde videl tak by snad clovek mel mit vsechny dokumenty s oficialnim prekladem do polstiny, ale nevim co je na tom pravdy. On za tu registraci prej dal cca 70zl nebo tak nejak (sou agentury co to za tebe vyridej za 1000E, coz je vysmech). Az ho zas potkam vezmu si na nej kontakt.
Jak rikam ja loni jezdil bez papiru i na plachty (15er ma neco mezi 15-20m2), ale nejsem takovej strelec takze mi to nebylo moc prijemny. Na motor bez plachet muzes jezdit legalne bez registrace a 5hp ti to utahne na stojaty vode uplne v pohode. Ale k cemu mit plachetnici a jezdit s ni na motor, ze. Me se ani nezamlouva ta varianta ze si clovek zmensi plachty na 12m2 (vidam takove lode, vetsinou z pujcoven, co to tak maj), to mas pak jak kapesnik a lod byva nevyvazena.
No a co by se ti stalo kdyby te chytli? Pravdepodobne bys dostal pokutu, kolik to nevim. U 20er uz to je sakra poznat ze to neni 12m2, u 15er to taky je poznat ale precejen je to o metr kratsi lod.